Rabu, 8 Jun 2011

bermula dengan Bismillah :-)







Blog pertama saya hihhihi...tapi lebih suka menggelarkan diri sebagai uppa (direct translation dari korea bermaksud "abang")



sebenarnya banyak teruja dari blog nabilah dan suami yang sempoi tapi syok dibaca, penuh dengan gambar...so this blog will be my story.



Insya-Allah, most articles will be written in Malays language as the target readers are malaysian. For non-Malaysian speaker who is interested to know more about an article in this blog, feel free to contact me.



Kenapa uppa pilih nama "Journal kehidupan" pasal kehidupan uppa sebagai seorang penyelidik sains untuk menghasilkan seberapa banyak penulisan berbentuk thesis, journal dan buku.




Buat masa ini uppa berada di bulan terakhir dalam projek PhD dalam catalysis "Pemangkinan" dan pembangunan reactor. Insya-Allah akan uppa kupas dengan detail projek PhD uppa dalam posting akan datang.




Hobi uppa: bermain game, tgk anime (especially gundam dan macross) dan membaca majalah/buku/artikel perang (pengkhususan peperangan dunia dari abad 14 hingga 20). politik tue boleh lah tapi tak minat sangat sebenarnya. hobi lain ialah mengkaji keindahan dan keajiban alam yang diciptakan oleh Allah.


Sudah berkahwin dan mempunyai 2 orang cahaya mata.


tue jer kot permulaan untuk posting permulaan nie. Cheers

Tiada ulasan:

Catat Ulasan